Off-Page SEO Optimizacija

U Off page optimizaciju ulaze stvari koje radimo izvan naše web stranice da bi bolje rangirala kod pretraživača. Nažalost ti isti pretraživači stalno mijenjaju svoje algoritme i ono što je bilo dobro za off-page optimizaciju prije godinu dana danas ne vrijedi a ono što tražilice danas gledaju neće vrijediti za nekoliko mjeseci. Uglavnom u off-page optimizaciju spada izgradnja povratnih linkova prema našim web stranicama ili blogovima.

Tražilice smatraju da ako druge domene sa sadržajem koji je povezan sa sadržajem vaše stranice postave na svojoj stranici link na vašu stranicu vama raste popularnost i pozicija na tražilicama. Dakle gleda se sadržaj te stranice sa koje dolazi povratni link. Ako link dolazi sa stranice koja ima neki drugi sadržaj (temu) takav povratni link se ne cijeni mnogo.

Ako svoje linkove dijelite sa stranicama u koje Google nema povjerenja, kao što su spamerske stranice, porno stranice, stranice sa ilegalnim sadržajem i sl. onda gubite na povjerenju te vas mogu izbaciti sa pretraživanja.

Da bi nam Off-page optimizacija bila što uspješnija i naša stranica što prije stigla među top 10 moramo se brinuti o brzini izgradnje povratnih linkova (Link Velocity). Web stranice sa brzom izgradnjom povratnih linkova će biti na boljoj poziciji od stranica sa sporom izgradnjom povratnih linkova. Za primjer, ako vaša web stranica ima više novih povratnih linkova mjesećno od vaše konkurencije vas će staviti na bolju poziciju prilikom pretrage.

Svi ti povratni linkovi sa drugih stranica moraju imati “Anchor Tekst” u kojem se nalaze naše ključne riječi. Kad izrađujemo povratne linkove potrebno je izraditi anchor tekstove od 30% raznolikih i 70% glavnih ključnih riječi.

70% će reči Google-u za koje točne ključne riječi želimo bolju poziciju a 30% će mu reči za koje ostale raznolike ključne riječi želimo rangirati. Na ovaj način Google misli da su ovih 30% ključnih riječi usko povezane sa vašim sadržajem. Koristite one ključne riječi za koje mislite da će pomoći da bolje opisuju vaš sadržaj.

Off-Page Optimizacija – Vrste Povratnih Linkova
Vrlo je važno da povratni linkovi imaju “Anchor Text” odnosno ključnu riječ ili frazu u linku koji vodi na vašu stranicu. Kada molite da vam netko postavi link na svoju stranicu pazite da taj link sadrži ključne riječi koje su vama bitne i koje jasno opisuju sadržaj na stranici kojoj link pripada.

Vrste Povratnih Linkova:

Povratni linkovi sa foruma – sa foruma možete dobiti mnogo besplatnih povratnih linkova ali i posjetioca koji će kliknuti na njih. Dovoljno je da na tom forumu budete aktivni i da steknete autoritet pomažući drugim članovima.
Povratni Linkovi sa .edu i .gov stranica – sa ovih stranica je jako teško dobiti povratni link ali ih Google jako cijeni. Pokušajte dobiti što više linkova sa stranica ove vrste.
Povratni linkovi sa Blogova – Sa nekog bloga možete dobiti povratni link ako komentirate na njemu, ako napišete post kao gost i u tom postu izradite anchor tekst sa linkom prema vašoj stranici ili razmjenite link sa tim blogom.
Social Bookmarking – Ako vaša web stranica uđe u mnoge social bookmarks stranice, Google će misliti da su dobile na važnosti. Trebate minimalno 100 social bookmarks stranica i na svakoj vaša web stranica treba biti označena nekoliko puta od različitih korisnika. Uvijek prijavljujte stranicu sa dobrim i korisnim kratkim sadržajem. Kratak sadržaj vaše stranice će Google-u pomoći shvatiti vašu stranicu.
Article Direktoriji – Svi ste vjerojatno čuli za ovo pa nečemo previše govoriti o ovoj vrsti povratnih linkova. Ima mnogo article direktorija gdje možete pisati o svojoj web stranici ili proizvodu i mnogo alata s kojim se možete poslužiti. Dovoljno je napisati tekst od 400-500 riječi sa gustočom ključnih riječi od 2% – 4%, nešto o sebi i naravno ostaviti link sa anchor tekstom prema vašoj stranici.
RSS Direktoriji – Kada se vaša stranica pojavi u mnogo RSS direktorija Google misli da je važna, kao i kod Bookmark direktorija. U RSS direktorije nečemo podnijeti samo „feed“ naše stranice već i „feed“ servisa treće strane. Zašto kreirati toliko RSS Feed-ova? Zato da možete mnoge različite RSS Feed-ove podnijeti u različite RSS direktorije s različitih računa (accounta). To će također pokazati Google-u da su mnogi posjetioci zainteresirani za vaš sadržaj. To će otvoriti više puteva za spajdere koji će posjetiti vašu stranicu. Više njihovih posjeta znači bolji PR u Google-u.
Web 2.0 Stranice – Web 2.0 Stranice su stranice koje vam daju da besplatno izradite svoj sadržaj na njihovom servisu. Povratni linkovi sa ovih stranica su vrlo cijenjeni kod Google-a pa ih koristite za SEO Optimizaciju.